بسیاری از ما در زمینه دیجیتال رای دادن در طول سال گذشته متوجه تغییر شدیدی در گفتمان عمومی شده‌اند. طرفداران و شکاکان به طور فزاینده‌ای بر سر و صدا می‌شوند و به نظر می‌رسند که بیشتر در حال شکل‌گیری نظر در مورد این موضوع هستند. این سوال در حال حاضر دور شدن از این است که رای گیری دیجیتال در دهه آینده آینده خواهد شد یا خیر و در عوض به این تغییر خواهد کرد

بخشی از انگیزه این بحث از واضح‌تری از مشکلات ناشی از آن می‌شود که امیدواریم از آنها دور شوند – یعنی سرکوب رای‌دهندگان، مشارکت‌های کم، زیرساخت‌های کند و پرهزینه انتخابات را داشته باشند. سال گذشته که با همه‌گیری COVID-19 مشخص شد، به ما آموختیم که باید برای اعمال دموکراسی در هر شرایطی آماده باشیم.

با این حال، فراتر از این واکنش به مشکلات ذاتی سیستم‌های رأی‌گیری فعلی ما، چشم‌اندازی از یک مدل حکمرانی کاملاً متفاوت با مشارکت و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی است.

حذف افسانه های رای گیری بلوک چین

متاسفانه ترس از سیستم های رای گیری بلوک چین در بالاترین حد خود قرار دارد. بسیاری از مهمان، از جمله نویسندگان مقاله اخیر از ابتکار ارز دیجیتال MIT Medialab، به موارد بسیار زیادی اشاره می کنند. مشکلات واقعی فناوری که باید بشوند. اما بسیاری از این مشکلات را افزایش می‌دهند، در باورهای غلط رایج می‌گیرند و به اشتباه رأی‌گیری بلوک چین را غیرقابل جبران می‌کنند.

بیایید برخی از این افسانه ها را بشکنیم.

رای گیری با بلوک چین نمی تواند ناشناس باشد

افسانه

یکی از رایج ترین افسانه ها در مورد رای گیری بلوک چین این است که از ناشناس ماندن رای دهندگان مانع می شوند. برای سیستمی که فقط به بلوک چین متکی است، این درست است. و ناشناس مطمئناً یک چالش است.

واقعیت

اما کار که من و همکارانم در پروژه رای گیری دیجیتال Vocdoni در پاسخ به مقاله فوق الذکر MIT، این نیاز قابل دستیابی است. فناوری شکستن پیوند بین یک رای دهنده و برگه رای فردی او، در حالی که قابل توجه است را حفظ می کند، وجود دارد (با برخی از فضایی برای پیشرفت).

رای گیری بلوک چین نمی تواند به اندازه کاغذی امن باشد

افسانه



رای گیری با بلوک چین اجبار و خرید رای بیشتر را به همراه دارد

افسانه

با دیجیتالی شدن، پتانسیل اجبار و خرید رای به طور چشمگیری افزایش می یابد. روش‌پذیری و خودکارسازی آسان‌تر می‌شود. خیلی بر این باورند که این مشکل از ناپذیری و غیرقابل دفاع است.

واقعیت

در حالی که جاجبار و خرید رایزنی مسائل مهمی هستند، نوآوری وجود دارد که می تواند از بین ببرد.

اول، یک سیستم می تواند به رایگان اجازه دهد تا آرای خود را در طول دوره انتخابات (قبل از شمارش آرا) اصلاح کنند. فردی که مجبور به رأی دادن به روش خاصی می شود، بعداً می تواند خود را تغییر دهد.

این مطلب را هم بخوانید :   ثبت نام گرین کارت 2025

و سوم، تلاش‌های مداوم امیدوارکننده است: در حالی که هنوز اجرا نشده است، تحقیقات نشان می‌دهد که پشتوانه نظری برای طرحی وجود دارد که هر برگه رای را بی‌نام می‌کند و عملاً می‌تواند رای خود را برای رای‌دهندگان در ازای یک رای اثبات کند. غیرمکن می‌کند. پاداش.

چالش های سیاسی

شاید بزرگترین مانع برای پذیرش رأی بلوک چین، مؤلفه انسانی آن باشد. رسانه های خبری دارند که خطر تقلب در سیستم های فعلی ما را بیش از حد بیان کنند و این تنها با دیجیتالی شدن بیشتر می شود.

کاربران اولیه این فناوری اطلاعات شهرت زیادی را متحمل خواهند شد. علاوه بر این، دموکراسی‌ بالقوه حکمرانی که رأی‌گیری در بلوک چین را بسیار الهام‌بخش می‌کند، ممکن است دلیل اصلی از آن دولت‌ها باشد.

این چالش تنها از طریق حمایت مداوم برای روشهای دموکراتیک بهتر قابل حل است. ما باید قدرت رای گیری بلوک چین را برجسته کنیم تا بتوانیم مدل مشارکتی را که بسیار فراتر از انتخابات عمومی پراکنده است، فعال کنیم.

خبر این است که در حال حاضر، دولت ملی و محلی، مانند سوئیس و استونی، با سوابق بر روی روندهای تصمیم گیری دیجیتال موفق وجود دارد، خوب است. و ما معتقدیم که این روند در سال های آینده رشد خواهد کرد. ما باید مطمئن باشیم که – با گسترش استفاده از رای گیری دیجیتال – با بهترین فناوری انجام می شود.

بعدی چیست؟

رای گیری بلوکچین مطمئناً یک نبرد مشکل است. هر یک از این نگرانی‌ها ترکیبی از چالش‌های دنیای واقعی و باورهای غلط رایج است که باید از آن‌ها رد شده و به آنها تبدیل شود.

اما ما معتقدیم که مسائل اصلی را حل کرده‌ایم و آنچه را که اکنون به آن نیاز داریم زمان، تکرار و آزمایش است. درست مانند سیستم‌های رای‌گیری کاغذی، که در ابتدا باید برای بسیاری از مشکلات مشابه غلبه می‌کردند، رای‌گیری بلوک چین نیز باید در طول استفاده از آن پیشرفت‌ها و بهبودها باشد.

نمی توان اغراق کرد که چالش های ذاتی در هر سیستم رای گیری دیجیتالی وجود دارد و بلوک چین هرگز راه حل آسان و همه جانبه ای نخواهد بود. به جای دوری از این مشکل، در دنیایی که رأی دیجیتالی به احتمال زیاد نمی‌پذیرد، باید سیستم‌هایی را با آرمان‌های خود طراحی کنیم.

https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/bitcoin-training/

توجه: نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نمایانگر یا منعکس کننده نظرات اخبار ارز دیجیتال – کریپتوکارنسی نیست.