هدف از انجام این آزمایش همانطور که مشخص است، تعیین میزان کربن در ماده اولیه و محصول نهایی لوله کاروگیت میباشد. هدف اصلی از تولید لوله اسپیرال، «وزن کمتر» و «کاهش هزینه های ابتدایی و ثانویه تولید» در مقایسه با نوع کاروگیت است. همچنین تعیین ضخامت جداره در طول یک شاخه لوله کاروگیت اسپیرال، توسط ضخامت سنج اولتراسونیک انجام میشود. طول استاندارد لوله کاروگیت شاخه های ۶ متری بوده ولی در صورت تاکید کارفرما لوله کاروگیت بصورت شاخه ۱۲ متری نیز قابل تولید است. لولههای پلی اتیلن دوجداره فاضلابی ثقلی (مدل اسپیرال کاروگیت) در مقایسه با دیگر لولهها، برای یک وزن یکسان و واحد، دارای مقاومت حلقوی بیشتر میباشند. در این تست، نمونه محصول لوله کاروگیت دوجداره فاضلابی به طول حدودی 30cm درون آونی قرار داده میشود. اگر در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا قصد خرید انواع لوله کاروگیت را دارید و به دنبال مراکزی جهت تهیه این محصول می باشد. به همین دلیل این لوله ها به عنوان کانال های زیرزمینی مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های دوجداره پلی اتیلن به لوله هایی گفته میشود که دارای دو جداره ، یکی بیرونی با شکل ظاهری موجدار و یا به عبارتی حلقه حلقه و یکی لایه درونی لوله که دارای سطحی صاف میباشد که جهت عبور سیالات با ماهیتهای فاضلابی اسیدی و بازی و پسابهای صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند لوله های کاروگیت فشار بار داخلی ندارند یعنی سیال در حال عبور از داخل این لوله ها دارای فشار بار داخلی نیست و این لوله ها عملا به عنوان یک جوی زیر زمینی وظیفه انتقال سیالات مایع را به عهده دارند .لوله های کاروگیت دارای یک سطح بیرونی نیز میباشند که به صورت حلقه حلقه و دارای استحکام بالا یی میباشند و کلیه فشارهای سطحی و زیر سطحی اعم از بار زنده و مرده را در زیر سطح زمین متحمل میشوند و علت این حلقه حلقه شدن سطح لوله به دلیل استحکام بخشی به لوله میباشد. ᠎

لوله دوجداره پلی اتیلنی کاروگیت دار دارای استحکام زیادی بوده و تمام فشارهای زیرسطحی و بارهای مرده و زنده وارده از سطح و زیر لاستیک ماشین های در حال تردد را تحمل میکند . برای تشخیص میزان مقاومت لوله کاروگیت دوجداره فاضلابی در برابر فشارهای هیدرو استاتیکی، چندین نوع تست وجود دارد. نام دیگر لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت لوله پلی اتیلن فاضلابی می باشد که در بخش کانال کشی و انتقال فاضلاب و مایعات شیمیایی کاربرد دارد ، لوله های کاروگیت دارای سطح بیرونی مواج و مستحکمی در برابر ضربه و فشار هستند و سطح داخلی آن ها کاملا صاف و صیقلی می باشد و حرکت مایعات و سیالات در داخل آن به سادگی انجام می شود . راه اندازی خطوط لوله کشی برای نیروگاه ها به یکی از دغدغه های مدیران تبدیل شده است و بی شک در نیروگاه ها حوادث غیر مترقبه فراوانی در حال افتادن است.

 

سپس پس از جذب، کار هدایت آبهای جمع شده به نقاط مورد نظر انجام میگیرد. اگر سطح تراکم و تجمع کربن در برخی نقاط به شدت بیشتر باشد، تمرکز تنش رخ خواهد داد؛ بذا لوله تحمل فشار و ضربه را به صورت یکنواخت نخواهد داشت و آسیب پذیرتر خواهد شد. شیوه انجام این آزمایش بدین شکل است که چندین نمونه لوله اسپیرال در آب شناور (غوطه ور) میشود. به لحاظ ظاهری این لولهها به شکل مشبک و نیمه شب طراحی شده و دارای سوراخ و شیارهایی هستند که توسط دریل و وفرز در کارخانه بر روی لوله زهکشی ایجاد می شود. لوله تی گریپ (T-Grip) به لوله هایی از جنس پلی اتیلن گفته می شود که در لایه بیرونی دارای ظاهری T شکل بوده و در لایه داخلی خود سطحی صاف دارند. این مرکز امکانی برای مشتریان فراهم آورده تا بتوانند از مسافت های دور و حتی بازارهای جهانی خرید خود را در زمانی کم با قیمت های باور نکردنی انجام دهند.

 

که در نتیجه هزینه حمل و نقل آن کم هزینه تر و مناسب تر میباشد. در ایران لوله های کاروگیت حتما میبایستی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن بر متر مربع مقاومت مکانیکی داشته باشند.بدون اغراق می توان گفت تمام بازرسان تاکید دارند مقاومت مکانیکی لوله کاروگیت تولیدی هر شرکتی در وحله اول باید دارای مقاومت مکانیکی ۳۱٫۵ کیلو نیوتن بر متر مربع باشد. لوله کاروگیت زهکشی در گذشته با استفاده از متریالهای سیمان، گل و سفال انجام می شد؛ اما کاراییهای پایین و توان کم این لولههای سفالی موجب شد که رفته رفته این تجهیزات کنار گذاشته شود. اندازه گیری قطر خارجی لوله با بهره گیری از نوارهای فلزی مدرج (سیکرومتر) و در طول یک شاخه از لوله، انجام میشود. طول شاخه لوله، قطر و وزن لوله کاروگیت در قیمت آن ها نقش اساسی دارد. در گام بعدی این نمونه محصول لوله اسپیرال بوسیله دستگاه SQUEEZER فشرده شده و سپس به مدت زمان 1 ساعت به وسیله دستگاه RE-Rounding به حالت ابتدایی خود بازگردانده میشود. که در این جا میتوان به شرح مختصری از نحوه ی کار اشاره داشت.یک دستگاه جوش اکسترودر قابل حمل که با مواد گرانولی تغذیه می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

این مطلب را هم بخوانید :   شرکت طراحی سایت در کرج

 

اما زنگ زدن این لولهها در مجاورت هوا و بخصوص آب موجب شد که استفاده از این مدل لوله زهکشی نیز منسوخ شود. در ادامه این لولهها با متریال آهن و فولاد ساخته شد. همانطور که مشخص است، ماده اولیه (پلی اتیلن در ترکیب با دیگر عناصری که قرار است به کار روند) در یک شرایط مشخص تحت آزمایش قرار میگیرد و در این تست، تخریب پلی اتیلن نبایستی در زیر مدت زمان 20 دقیقه انجام شود! لوله موجدار داخلی و خارجی در قطرهای کوچکتر با بست جداگانه و بدون واشر به هم متصل میشوند. شرکت صنعتی پترو چدن قائم با اتکا به خداوند منان جهت خدمت به کشور عزیزمان ایران و تجلی تولید ملی برای رسیدن به اهداف بالا و کاهش وابستگی فنی و اقتصادی به بیگانه در سال 1382 در زمینه ی تولید دریچه های منهول چدنی تاسیس شد. اولین و مهم ترین نکته این است که در لوله های دوجداره پلی اتیلن یا کاروگیت ، از شاخصه های جریان مخصوصی همانند MFI یکسان و سایر استاندارد های جهانی پلی اتیلن به نام pipegrade برای ساخت و ارائه انواع لوله های PE 80 استفاده می گردد. لوله دوجداره را بر اساس قطر داخلی تقسیمبندی میکنند و از سایز ۱۱۰ تا ۱۰۰۰ با فشار SN8 و SN12 تولید میگردند که هر کدام کاربردی متفاوت دارند.

 

روش تولید مدل اسپیرال با کاروگیت متفاوت می باشد. لوله دوجداره اسپیرال پلی اتیلنی به لحاظ وزنی سبک تر از لولههای تک جداره ساخته میشوند. در نهایت با بسته شدن دو سر لوله توسط کپ، نمونه لوله کاروگیت دوجداره فاضلابی به مدت ۱۰۰۰ ساعت در دمای ۸۰ درجه سانتیگراد تحت فشار ۸ بار قرار داده میشود. در بازار های کشور قیمت بستگی به مواد اولیه دارد، چون تمام تجهیزاتی که در ساخت این کالا به کار می روند دارای نرخ یکسانی نمی باشند. مواد اولیه تولید لوله کاروگیت حتما باید به واحد کنترل کیفیت ارجاع داده شود تا با آزمایشهای لازم کیفیت آن تایید گردد . علاوه بر پروژه های عظیم آب و فاضلاب شهری و روستایی، لوله های کاروگیت کاربردهای دیگری نیز دارند که برخی از آن ها را در ادامه بیان می کنیم. استاندارد جهانی لوله و اتصالات پلی اتیلن به DIN 16961، استانداردی است که در مورد مقاومت حلقوی این لوله در کاربردهای طولانی مدت صحبت می کند. توصیه های موجود در این دستورالعمل نصب بر پایه استاندارد ASTM D2321 “روش استاندارد برای نصب و کارگذاری دفنی لوله های ترموپلاستیک برای مصارف فاضلابی و سایر کاربردهای ثقلی” می باشد. اساس ساخت این محصولات بر مبنای کسب استانداردهای ISIRI 9116، DIN 16961، EN 13478 و ASTM F 984 بایستی استوار باشد.

 

به معنای دقیقتر، هرگونه ترک، تورم و باد کردگی، ترکیدن، دفرمگی و نشتی نباید در نمونه مورد آزمایش رخ دهد و پیدایش این مشکلات به معنای عدم استحکام لوله اسپیرال آزمایشی در برابر فشارهای هیدرواستاتیکی است. مناسب برای به کارگیری در اراضی کشاورزی. مناسب برای جمع اوری آبهای سطحی کاربری های گوناگونی چون: مجتمعها و زمین های ورزشی، محوطه های درمانی، جاده ها و پل ها، زمین های گلف، زیرسازی ها و… کربن (چدن) فراورده های پلی مری و با توجه به کاربرد انواع گوناگونی دارند که توان زانو ها. انجام میگردد. توجه داشته باشید که برای پاس کردن این آزمون، هیچگونه مشکلی نباید در نمونه محصول رخ دهد. این مدل لولهها همچنین دارای دو اکسترودر، یکی در لایه بیرونی و دیگری در لایه داخلی می باشد. هدف از برسی مشخصات فنی لوله پلی اتیلن تمام ویژگی های ظاهری و مهندسی این لولهها می باشد. لوله های پلی اتیلن با مواد HPDE و با گرید های PE80 و PE100 قابلیت تولید را دارد. نکته مهم دیگر این است که کربن بایستی به خوبی در سراسر سطوح لوله توزیع شود. ۲-لوله های کاروگیت از جنس پلی اتیلن هستند.پلی اتیلن در برابر دمای بسیار بالا و یا بسیار پایین بسیار مقاوم است.