گالری گردی در روزای تقریبا سرد و ابری تهران، فرصتی واسه آشنایی با جدید ترین آثار هنرمندان جوون و پیشکسوت پایتخته که از این رهگذر، هم به تسلط اطلاعاتی شما درباره هنر و هنرمندی و سبکای هنری اضافه بشه و هم به اقتصاد هنر کمک کنیم.
بیشتر از ۲۰۰ نگارخانه در ۲۲ منطقه تهران هست و روزانه پذیرای ده ها هزار علاقه مند نگارخانه گردی در بخشای عکاسی، نقاشی، خطاطی، نقاشیخط، مجسمه سازی و چیدمانه. اردیبهشت تهران، تماشاگر یه اتفاق مهم دیگه در میدون فرهنگ و هنر همه که برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران (۴ تا ۱۴ اردیبهشت ۹۸) در مصلی، از اون جمله س.

نمایشگاه آثار امیرحسین بیانی با نام وفاداری، نام‌های سیاست در گالری محسن، نمایشگاه نقاشی حامد صحیحی با نام آهستگی در گالری طراحان آزاد و نمایشگاه نقاشی طاها حیدری با نام دهانه برخورد در گالری آب انبار از جمله جدید ترین برنامه های اردیبهشتی گالری گردی هستن.

عکس شاخص این گفتار، واسه اثر یحیی دهقانپوره که  مجموعه عکسی واسه بهاریه خود انتخاب کرده که بیشتر اونا در کتابی با عنوان کوهپایه که در سال ۱۳۷۲ به چاپ رسید، منتشر شدن و  یه سری از دیده های عکاس در گذشت و گذار در مناطق تفریحی کوهپایهای تهران: امامزاده داوود، درکه، دربند و فرحزاد و بعضی نقاط دیگه در کشور هستن که در نگارخانه پروژه های آران به نمایش دراومده.

مطالب صفحه

با نگارخانه گردی اردیبهشتی ما همراه باشین.

احساسات انسانی در مناظر طبیعی در گالری گردی ۹۸

نمایشگاه آثار امیرحسین بیانی با نام وفاداری، نام‌های سیاست در گالری محسن برپاست. چیزی که در این مجموعه دیده می‌شه، نقاشی‌هایی از طبیعت هستن که مناظر جورواجور رو به نمایش گذاشته‌ان. جنگل‌های پوشیده از انبوه درختان، دریای مواج، دریاچه آروم، کوه آتشفشون و گدازه‌های آتشین، جنگل برفی و… شکلای جور واجور تصاویری هستن که در این تابلوها دیده می‌شن و تنوع شدیدی از مناطق جغرافیایی و شرایط آب و هوایی رو به نمایش می‌گذارن که در عین حال هر کدوم نماینده حالات جور واجور انسانی بوده و احساسات متفاوتی رو به مخاطب منتقل می‌کنه.

نمایشگاه آثار امیرحسین بیانی با نام در گالری محسن تا ۲۰ اردیبهشت برپاست. گالری محسن در خیابون ظفر، خیابون ناجی، خیابون فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ قرار داره.

نمایشگاه آهستگی در گالری گردی ۹۸

دقت در اجزای زندگی نمایشگاه نقاشی حامد صحیحی با نام آهستگی در گالری طراحان آزاد برقراره. نقاشی‌های این مجموعه نمایش دهنده حجم‌ها و فرم‌هایی هستن که خود مثل هیچ عنصر شناخته شده‌ای نیستن. حجم‌های کروی یا فرم‌های بی نظم و بی‌شکل، مخاطب رو با هیچ تصویر آشنایی مواجه نمی‌کنه، اما همه اونا می‌تونن اجزایی بسیار کوچیک از همه جانداران باشن.

این مطلب را هم بخوانید :   ۹ قاتل سریالی که در فصل دوم سریال «شکارچی ذهن» به آن ها پرداخته خواهد شد

بررسی میکروسکوپی بافت‌ها و سلول‌های بدن موجودات زنده یا وسایل جور واجور، محققان رو با اینجور تصاویری مواجه می‌کنه و به نظر می‌رسد نقاش با الهام از همین عناصر به ساخت فضایی خاص پرداخته.

نمایشگاه نقاشی حامد صحیحی با نام آهستگی، ۳۰ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت در گالری طراحان آزاد به نشانی میدون فاطمی، میدون. گله ها، میدون سلماس، شماره ۵ برقراره.

ترکیب زندگی و تکنولوژی

نمایشگاه نقاشی طاها حیدری با نام دهانه برخورد در گالری آب انبار برپاست. حیدری در این مجموعه تابلوهای متنوعی رو ارائه کرده که زمینه‌ای مشترک دارن. در آثار اون حقیقت و مجاز در هم ترکیب شده و تصاویری دوگانه رو ایجاد کرده‌ان. در این نقاشی‌ها اجزای مختلفی از رویدادها، مکان‌ها و وسایل جور واجور در کنار هم قرار گرفته‌ان تا تصویری از دنیای معاصر رو به نمایش بذارن.

در هر تابلو تماشاگر ترکیب‌های متفاوت هستیم که از عناصر طبیعی و مناظر، ساختمون‌ها و معماری، وسایل کاربردی زندگی روزمره، مدیاهایی مانند تلویزیون و عکس، آدم و حیوانات، بوجود اومده‌ان. تو یه تابلو که با رنگ سبز گیاهان و شاخه‌های قهوه‌ای درختان پوشیده شده، خطوط نازک محیطی، فیگوری از یه آدم رو نشون میدن که با طبیعت ترکیب شده.

در تصویری دیگه از بین نقاط رنگین که مانند پیکسل‌های دیجیتالی بر سطح تابلو پراکنده هستن، نمایی از ساختمون‌ها و شهر قابل تشخیصه. در تابلوهای دیگه هم بیشتر تماشاگر فضایی شلوغ هستیم که عناصر جور واجور اون در هم رفته و حتی از کارکرد یا جایگاه اصلی خود جدا شده‌ان.

نمایشگاه نقاشی طاها حیدری تا ۷ تیر در گالری آب انبار برپاست. این گالری به نشانی میدون هفت تیر، مفتح جنوبی، بعد از تقاطع سمیه، خیابون بور بور، خیابون خاقانی، بن بست روشن منش، پلاک ۲ قرار داره.

 

نگاهی به گالریای اردیبهشتی تهران

 

اگه شمام فرصت گالری گردی ۹۸ داشتین، نظرات و دیدگاه های خود رو از راه بخش کامنت با ما به اشتراک بذارین. یادتون باشه که گالری گردی، فرصتی واسه خرید ارزون آثار هنری به دید سرمایه گذاری دراز مدت و کسب سودای شیرین هم می تونه باشه.

 

 

حتما ببینین: