در حالا که به سرعت به پایان تابستون نزدیک میشیم گیشه سینماهای هالیوود در سرمای بی سابقه ای هست.
این هفته فیلم تازه وارد «محافظ آدمکش» (The Hitman’s Bodyguard) در ژانر  مهیج- کمدی با بازی ستارگانی مانند رایان رینولدز و ساموئل ال جکسون تونست با فروش ۲۱٫۶ میلیون دلاری خود در سه روز اول اکران در رتبه اول باکس آفیس آخر هفته قرار گیرد و فروش بهتری نسبت به اون چه که انتظار می رفت داشته باشه. هر چند سینماروهایی که فیلم رو دیده بودن تعریف چندانی از اون نکردن اما حضور ستارگانی مانند جکسون و رینولدز هم کافی بود که فیلم از نبود رقیبی لایق بیشترین استفاده رو برده و در بالاترین جایگاه باکس آفیس آخر هفته قرار بگیره.

با بودجه ساخت ۲۹ میلیون دلاری، انگار فیلم «محافظ آدمکش» واسه شرکت لاینز گیت سود رسون باشه البته به این شرط که در هفته های آینده هم فروش قابل قبولی داشته باشه. در کمال ناباوری تا روز ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) که فیلم «اون»(IT) اکران می شه هیچ فیلم بزرگ دیگری اکران نمیشه و این موضوع می تونه باعث یکه تازی «محافظ آدمکش» در هفته های آینده شه.
شاید کسایی که به این فیلم علاقه چندانی نداشته و از تماشاگران تفریحی و بعضی وقتا سینما هستن ترجیح بدن در خونه بمونن و منتظر اکران فیلمای بزرگ در آینده ای نزدیک باشن اما طرفداران ژانر مهیج الان انتخابای زیادی واسه تماشا ندارن و قدرت ستارگی رینولدز و جکسون اونا رو به سینماها میکشونه. انگار شرکت لاینز گیت بهترین زمان رو واسه اکران فیلم خود انتخاب کرده.

در مکان دوم باکس آفیس هفته فیلم ترسناک «آنابل: آفرینش» (Annabelle: Creation) قرار داره که در هفته دوم اکران خود تونسته ۱۵٫۵ میلیون دلار فروش داشته باشه که ۵۵٫۷ درصد کاهش فروش بلیت نسبت به هفته اول اکران رو نشون میده. این دنباله تا حالا در سینماهای داخلی آمریکا ۶۴ میلیو دلار و در سراسر جهان ۱۶۰٫۷ میلیون دلار فروش داشته که موفقیت تجاری خوبی واسه شرکت برادران وارنر هستش.

فیلم جدید استیون سودربرگ به نام «لوگان لاکی» ( Logan Lucky) هم یه فیلم در ژانر سرقت از بانکه که تونسته در سه روز اول نمایش خود ۸ میلیون دلار فروش داشته و در رتبه سوم باکس آفیس آخر هفته قرار گیرد. هر چند فیلم پر از ستاره های سرشناس بوده و تبلیغات شخص به شخص فیلم هم در حد قابل قبولی باعث تشویق سینماروها به خرید بلیط تماشای این فیلم شده اما فروش فیلم که به طور کاملً جداگونه ساخته و اکران شده نسبت به انتظارات بسیار پایین تر به نظر می رسه. هر چند حدود ۲۰ میلیون دلار واسه تبلیغات فیلم هزینه شد اما ً این هزینه زیاد منتهی به فروش بیشتر فیلم سودربرگ نشده.

این مطلب را هم بخوانید :   ۹ قاتل سریالی که در فصل دوم سریال «شکارچی ذهن» به آن ها پرداخته خواهد شد

شاید اگه یه شرکت فیلمسازی بزرگ در این راه به تبلیغ واسه فیلم سودربرگ می پرداخت، فیلم «لوگان لاکی» شرایط بهتری در باکس آفیس این هفته و سه روز اول اکران خود داشت. با در نظر گرفتن بودجه ۲۹ میلیون دلاری فیلم و هزینه سرسام آور تبلیغات و هم اینکه فروش ناامید کننده هفته اول به نظر نمی رسه که سودربرگ شانسی واسه سود رسون شدن فیلم جدیدش داشته باشه.

در مکان چهارم باکس آفیس آخر هفته فیلم جنگی- تاریخی «دانکرک» (Dunkirk) اثر تشویق شده دیگری از کریستوفر نولان بزرگ قرار داره که ۶٫۷ میلیون دلار فروش داشته و فروش کلی خود در سینماهای آمریکا رو به رقم ۱۶۵٫۵ میلیون دلار رسونده.

انیمیشن «عملیات آجیلی ۲: طبیعت دیوونه» (The Nut Job 2: Nutty by Nature) در دومین هفته اکران خود ۵٫۱ میلیون دلار فروش داشته و در رتبه پنجم باکس آفیس هفته قرار داره.
این انیمیشن تا حالا فروش کلی خود در سینماهای داخلی رو به ۱۷٫۶ میلیون دلار رسونده.

در مکان ششم باکس آفیس هفته هم انیمیشن دیگری به نام «فیلم ایموجی» (The Emoji Movie) قرار داره که با فروش ۴٫۳ میلیون دلاری این هفته تونسته فروش داخلی کلی خود در ۴ هفته نمایش رو به ۷۱٫۷ میلیون دلار برسونه.

فیلم «مرد عنکبوتی: برگشت به خونه» (Spider-Man: Homecoming) هم با ۴٫۲ میلیون فروش در این هفته تونسته فروش کلی خود در سینماهای داخلی آمریکا رو به ۳۱۴ میلیون دلار رسونده و در مکان هفتم باکس آفیس این هفته قرار بگیره.

در مکان هشتم باکس آفیس هفته هم فیلم کمدی و موفق «سفر دختران» (Girls Trip) قرار داره که با فروش ۳٫۸ میلیون دلار در این هفته فروش داخلی کلی خود رو به ۱۰۳٫۹ میلیون دلار رسونده.

فیلم پرسروصدا اما ناموفق «برج تاریک» (The Dark Tower) هم در مکان نهم باکس آفیس هفته قرار گرفته و تنها ۳٫۷ میلیون دلار بلیط در این هفته فروخته. اقتباس جدید رمانای استفن کینگ فروش داخلی کلی خود رو به ۴۱٫۶ میلیون دلار رسونده که ناامید کننده به نظر می رسه.

در مکان دهم باکس آفیس هفته فیلم جدید «رودخانه باد» (Wind River) ساخته جدید تیلور شریدان قرار داره که تونسته با افزایش سالنای نمایش خود ۳ میلیون دلار فروش داشته و فروش داخلی کلی خود رو به ۴٫۱ میلیون دلار برسونه.