فیلمای زیادی در هالیودد ساخته می شه با ایده و شعار برابری حقوق زن و مرد در همه شئون زندگی، در پشت صحنه هالیوود اما خبری از این شعارها نیس و آمار ارقام منتشر شده وضعیت دیگری رو نشون میدن.

حالا و بخاطر این هم انتشار فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد، فاصله بسیار درآمد بازیگران زن و مرد در صنعت سینمای جهان رو نمایان کرده.

در فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد جهان در نشریه فوربز، «دواین جانسون» با درآمد ۶۴٫۵ میلیون دلار تو یه سال گذشته در بالاترین جایگاه وایس تاده. درآمد این بازیگر تقریبا ۲۰ میلیون دلار بیشتر از جنیفر لارنس پردآمدترین بازیگر زن جهان حساب می شه.

دواین جانسون کشتی‌کج‌ کار مشهوریه که بیشتر با نام «راک / The Rock» شناخته می‌شه. اون سال گذشته فیلم‌های پرفروشی چون «سریع و عصبانی» و «سن‌آندریاس» رو بر پردۀ سینما داشت. راک امسال در فهرست فوربز جای، رابرت داونی جونیور رو گرفته که پارسال پردرآمدترین بازیگر مرد سینمای جهان بود. داونی‌جونیور امسال به صورت مشترک با شاهرخ خان ستاره سینمای هندوستان در رده هشتم فهرست وایس تاده.

واسه درک بهتر فرق درآمد زنان و مردان در سینمای جهان بد نیس به این نکته توجه کنیم که ۱۸ بازیگر مرد در این فهرست بیشتر از ۲۰ میلیون دلار درآمد داشته‌ان در حالی که تعداد افراد با این اندازه از درآمد در فهرست بازیگران زن تنها ۴ نفره.

جکی چان ستارۀ آسیایی سینمای مهیج با ۶۱ میلیون دلار درآمد یکی از دیگر پردرآمدهای سینمای دنیاس که پس از راک ردۀ دوم فهرست رو به خود اختصاص داده. مت دیمن ستارۀ «مریخی» و «جیسن بورن» با ۵۵ میلیون دلار درآمد سومین بازیگر مرد پول ساز سینمای جهان در سال ۲۰۱۶ هستش.
کامل کروز با درآمد ۵۳ میلیون دلاری و جانی دپ با درآمد ۴۸ میلیون دلاری رده‌های چهارم و پنجم فهرست رو به خود اختصاص داده‌ان.

با در نظر گرفتن این فهرست، جنیفر لارنس در میان پنج بازیگر پردرآمد سینمای جهان جایی نداره. اون با ۴۶ میلیون دلار درآمد ششمین بازیگر پردرآمد سینمای دنیاس و البته از این نظر بالاتر از بازیگران مردی چون بن افلک و وین دیزل می‌ایستد که به ترتیب تو یه سال گذشته ۴۳ و ۳۵ میلیون دلار کسب درآمد کردن.

این مطلب را هم بخوانید :   مروری بر حاشیه های ترامپ در نخستین مناظره تلویزیونی با کلینتون

لارنس سال گذشته به موضوع اختلاف دستمزد فاحش بازیگر زن و مرد اعتراض کرده بود. مسئله اختلاف دستمزد پرداختی میان بازیگران زن و مرد پس از هک شدن سرورهای شرکت سونی و منتشر کردن اطلاعات مالی پروژه‌های این شرکت بالاترین درجه گرفت. با منتشر کردن این اسناد واسه نمونه مشخص شد که جنیفر لارنس در فیلم «اخاذی آمریکایی» بسیار کمتر از همبازی‌های مرد خود دستمزد گرفته، در حالی که ایشون به عنوان یکی از بازیگران زن گرانقیمت هالیوود همیشه دستمزدی نزدیک به بازیگران مرد می‌گیرد و این موضوع درباره دیگه بازیگران زن که از اینجور جایگاهی بهره مند نیستن ابعاد گسترده‌تری داره.

نفر آخر فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد جهان هریسون فورده که با درآمد ۱۵ میلیون دلاری هنوزم ۵ میلیون دلار بیشتر از نفر آخر فهرست پردرآمدترین بازیگران زن جهان دستمزد گرفته.

یکی دیگه از نکات قابل توجه در این فهرست کاهش خیره کننده دستمزد زنان بازیگر با افزایش سن اون‌ها هستش.
در حالی که اینجور موضوعی کمتر بین مردان دیده می‌شه و بیشتر بازیگران مرد پردرآمد (چیزی حدودی ۹۵ درصد) بالای ۴۰ سال دارن. هریسون فورد ۷۴ ساله پیر‌ترین بازیگر و جنیفر لارنس ۲۶ ساله جوون‌ترین بازیگر در میان پردرآمدترین بازیگران زن و مرد سینمای جهان هستن.