مطالب صفحه

شاید شما تا حالا در مورد دوقلوهای اولسون (ماری و اشلی اولسون) و خواهرشان الیزابت، دَیو و جیمز فرانکو و هم اینکه لوک و اوون ویلسون شنیده باشین. شاید هم داستانایی در مورد دوستیای استوار بعضی از این افراد مشهور به گوشتون خورده باشه. اما باید بدونین که تعدادی از این افراد مشهور با هم نسبتای خانوادگی دارن که مطمئنا براتون باحال میشه.

در ادامه شما رو با ۴۱ چهره مشهوری که نمی دونستید با هم نسبت خانوادگی دارن آشنا می کنیم.

جسیکا کَپشاو بازیگر سریالای آمریکایی دختر خونده استیون اسپیلبرگه

هر چند این بازیگر سریال «آناتومی گرَی» (Grey’s Anatomy) در واقع در خونه استیون اسپیلبرگ بزرگ نشده اما از اون جایی که مادر ایشون در سال ۱۹۹۱ با اسپیلبرگ ازدواج کرده اونا طوری پدر و دختر حساب می شن.
شاید فکر کنین که با اینجور ناپدری مشهوری ایشون خیلی راحت وارد دنیای سینما شده اما جسیکا این موضوع رو خیلی زیادً رد کرده.

ایشون در مصاحبه با روزنامه یو اس ای تودی (USA Today) در این باره اینجور گفته: ” از خیلی از حولوحوش داشتن والدین مشهور به شما کمک نمیکنه چون ذات انسانی افراد دوست نداره که یه دختری با اینجور شرایطی موفق شه.
شما بهتر می دونین که یه دختر توسری خور موفق شه، دختری که آخرین دو دلاری خود رو صرف خرید بلیط اتوبوس می کنه”.

لیلی خواننده آمریکایی و اَلفی آلن بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» آبجی و داداش هستن

استعداد در این خونواده موج می زنه. لیلی (Lily) به یه خواننده مشهور تبدیل شده و اَلفی هم در سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) نقش اساسی ثیون گریجوی رو رو دوش داره.

لیلی یه بار آهنگی واسه برادرش نوشت که به کار نیاز داره و چند سال بعد ایشون واسه بازی در این سریال فراخوانده شد.
هم اینکه اَلفی ادعا کرده که از لیلی واسه بازی در نقش آبجی ثیون گریجوی دعوت شده بود که به دلیل صحنه های ناجور ایشون بازی در این نقش رو رد کرد.

البته بعدا ایشون این موضوع رو رد کرد.

اَلفی در مصاحبه ای در این مورد اینجور گفت: ” تنها چیزی که می خوام بگم اینه که این موضوع اصلا غلطه. و این که از اول هم جِما والن [Gemma Whalen] واسه این نقش در نظر گرفته شده بود. و اون واقعا فوق العاده س. و این تنها چیزی میشه که در این مورد می خوام بگم”.

از اون زمان تا حالا ایشون از خواهرش خواسته که در مورد این قضیه با کسی صحبت نکنه.

جِنی و ملیسا مک کارتی دخترعمو  هستن

شاید این دو براساس اسم فامیل خود در رابطه به نظر می رسیدن اما کمتر کسی فکر می کرد اونا تا این حد به هم نزدیک باشن. جنی تا حالا هیچ عکسی از دوران کودکی اش همراه با ملیسا رو منتشر نکرده.

هر چند این دو تو یه بخش فعالیت دارن اما اونا تا حالا با هم همبازی نشده ان و به نظر می رسه روابط نزدیکی هم با هم ندارن. مثلا در سال ۲۰۱۴ ملیسا در مراسم عروسی جنی شرکت نداشت. شاید دلیل این دلخوری اعلام نظر جنی در مورد ملیسا مبنی بر ضرورت کم کردن از وزن واسه موفقیت در دنیای هالیوود بوده باشه که جنی این موضوع رو رد کرده.

جنی در این مورد گفته:” این یه داستان ساختگیه که من یه بار به دخترعمویم، ملیسا، گفتم که واسه موفقیت در روی صحنه باید وزن خود رو کم کنه.

این تموم واقعیته”.

اَل روکر و لنی کراویتز نسبت فامیلی دوری با هم دارن

اَل روکر (مجری تلویزیونی) و لنی کراویتز (خواننده) تو یه مصاحبه اعلام کردن که این دو ژن مشترک روکر در خود دارن. این موضوع باعث شد که روکر تحقیقات بیشتری در این مورد بکنه و اون بعدا اعلام کرد که پدربزرگای این دو در واقع پسرعمو بودن.

روکر در یکی از برنامه های خود در این مورد اینجور گفت: ” تموم چیزی که می دونم اینه که با این موضوع مشکلی ندارم. بچه ام فکر می کنن که این موضوع جالبه”.

جوآن و جون کیوزاک آبجی و داداش هستن

جون و جوون کیوزاک واسه خود در دنیای هالیوود اعتباری به دست آوردن و در ۱۰ فیلم هم با هم همبازی بودن اما کمتر کسی می دونه که این دو آبجی و داداش هستن. جوون همیشه از برادرش به خاطر حمایتا و تشویق هاش در دنیای پر فراز و نشیب هالیوود تشکر کرده.

ایشون در مصاحبه ای در مورد برادرش اینجور میگه: ” به نظر من آشنایی با یه شخص دیگه در این صنعت کمک زیادی به شما می کنه چون همه چیز به یه رویا مثل س، پس بسیار عالی میشه اگه بتونین ادامه بدین، اونه خدای من! در واقع همین طوره! یا در واقعیت این اتفاقیه که میفته. میدونید، چون هیچکی چیزی در مورد اون نمی دونه. البته الان فکر می کنم که کلا افراد بیشتر از قبل در این مورد می دونن. از این رو داشتن همدیگه بسیار کمک بزرگی بود”.

رَی جَی و برَندی آبجی و داداش هستن و با اسنوپ داگ هم نسبت فامیلی بسیار نزدیکی دارن

این دو خواننده تقریبا معروف رابطه آبجی و برادری خود رو همه جا عیان کردن . اونا هم مانند آبجی و برادرهای دیگه عکسای همدیگه رو در حسابای رسانه های اجتماعی خود به اشتراک می ذارن، با هم به روی فرش قرمز می رن یا حتی در بعضی موارد هم در توئیتر با هم بحث می کنن.

این دو رابطه نزدیکی با پسرعمویشان اسنوپ داگ (Snoop Dogg)، خواننده معروف سبک رپ، دارن. ایشون همکاریایی با برندی داشته و از اون در یکی از موزیک ویدیوهای خود هم استفاده کرده.

هم اینکه اسنوپ داگ در برنامه زنده خود در یوتیوب میزبان رَ ی جَی بود و اونو با عنوان “پسرعمویم، خونواده ام و خونواده ام [به زبون اسپانیایی]” معرفی کرد.

وارن بیتی و شرلی مک کلین هم آبجی و داداش هستن

این دو بازیگر نام خانوادگی برابری ندارن چون شرلی از اسم میانی خود (مک کلین) استفاده می کندو هم اینکه اونا تا حالا در هیچ فیلمی همبازی نبوده ان و تازگیاً شرلی تصریح کرده که ممکنه این اتفاق هیچ وقت اتفاق نیفته.

ایشون در این مورد گفته:” اونه، فکر نمی کنم ما تیم خوبی باشیم”. اما نظر وران بیتی در این مورد کمی فرق داره.
ایشون در یکی از مصاحبه های خود خاطر نشون کرده که : “ایده بدی نیس.
فقط به یه شرط. ما نباید نقش زن و شوهر رو بازی کنیم”.

هَیلی و جسی آیزنبرگ آبجی و داداش هستن

هیلی آیزنبرگ یکی از شاخص ترین چهره های دنیای تجارت در دهه ۱۹۹۰ به حساب می اومد و علاوه بر حضور دائمی در تبلیغات شرکت پپسی، در فیلمای «مرد دویست ساله» (Bicentennial Man) و «معجزه گر» (The Miracle Worker) هم نقشای کلیدی رو دوش داشت. ایشون از اون زمان تا حالا از دنیای بازیگری فاصله گرفته اما داداش بزرگ ترش، جسی آیزنبرگ، باعث شده که اسم این خونواده بازم در هالیوود آشنا بمونه. ایشون یه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و به خاطر بازی در چند فیلم مشهور مانند «بتمن علیه سوپرمن» (Batman v Superman) و «شبکه اجتماعی» (The Social Network) به معروفیت زیادی رسیده.

جسی تازگیاً اقرار کرده که ایشون همراه با خواهرش زندگی می کنه.
جیمی فالون مجری برنامه زنده “The Tonight Show” از اون در مورد نامزد خواهرش، اوون دانوف، که در فصل یازدهم سری رقابت تلویزیونی “The Voice” که واسه رسیدن به معروفیت تلاش می کنه پرسید و جسی در جواب گفت که اونا هر سه با همه زندگی می کنن.

اون در این باره اینجور گفت:” اون نامزد آبجی من و البته هم خونه ای من هم هست.
چون، منظورم اینه که اونا با من زندگی می کنن. ما اتاقای جداگونه ای داریم اما در واقع هم خونه ای هستیم”.

مارتین شین پدر چارلی شین و امیلیو استیوزه

تقریباً همه می دونن که چارلی شین پسر مارتین شینه چون اونا داری اسم خانوادگی برابری هستن و از دید ظاهری هم شباهت زیادی به هم دارن. اما بیشتر علاقمندان به این پدر و پسر نمی دونن که امیلیو استیوز هم به خاطر همین خونواده س.

سه مرد خونواده شین فراز و نشیبای زیادی رو در زندگی خود تجربه کردن حتی بعضی ادعا کردن که بین هر دو داداش مشکلاتی هست اما مارتین اعلام کرده که به هر دو پسر خود افتخار می کنه.

ایشون بعد از این که چارلی اعلام کرد که به ویروس HIV گرفتار شده در مصاحبه ای گفت: ” امروز صبح وقتی که اونو تنها دیدم که عمیق ترین و تاریک ترین رازش رو معلوم می کرد، نمی تونستم اندازه شجاعتی که می دیدم رو باور کنم و این پسر من بود. من واسه اون یه پیغام گذاشتم و به اون گفتم اگه من هم به اندازه اون جربزه داشتم می تونستم دنیا رو تغییر بدهم”.

ایشون هم اینکه در سال ۲۰۱۰ در فیلم «راه» (The Way) با امیلیو استیوز همبازی شد و گفت که هیچوقت همکاری به این خوبی با کسی نداشته. اون در مصاحبه با روزنامه گاردین در این مورد گفت: “از دید من از این بهتر نمی شد.

این مطلب را هم بخوانید :   ۹ قاتل سریالی که در فصل دوم سریال «شکارچی ذهن» به آن ها پرداخته خواهد شد

من باقی عمرم رو رو راست با اون کار می کنم”.

استلان اسکارسگارد پدر الکساندر اسکارسگارده

استلان اسکارسگارد، بازیگر سوئدی، در چندین فیلم معروف بازی کرده از جمله «ویل هانتینگ خوب» (Good Will Hunting) و «ماما میا!» (Mamma Mia!) و هم اینکه «ثور» (Thor) و «انتقام جویان» (Avengers). البته پسرش الکساندر هم رقابت سختی با ایشون داره.
ایشون با بازی در فیلمای «خون حقیقی» (True Blood)، «بخشنده» (The Giver) و سریال «دروغای کوچیک بزرگ» (Big Little Lies) محصول شبکه اچ بی اون به معروفیت رسید.

علاوه بر این در تعطیلات ماه جولای سال ۲۰۱۶ اونا در گیشه هم با هم رقابت داشتن چون فیلم «خائنی مانند ما» (Our Kind of Traitor) با بازی استلان اسکارسگارد و فیلم «افسانه تارزان» (The Legend of Tarzan) با بازی الکساندر اسکارسگارد تقریبا به طور همزمان اکران شدن.

بلَیه و رابین لایولی خواهران ناتنی هستن

بلیک لایولی (Blake Lively)، بازیگر نقش سرنا وَن در وودسن در سریال «دختر سخن چین» (Gossip Girl) و رابین لاویلی (Robyn Lively) بازیگر قسمت سوم فیلم «پسر کاراته باز» (The Karate Kid) آبجی ناتنی هستن. اونا معمولا در مراسم اهدای جوایز سینمایی یا شوهای مدو لباس با هم حضور پیدا می کنن و در واقع رابین مادرخوانده فزرندان بلیک هستش.

اونا حتی در مورد بچه هاشون هم با هم شوخی می کنن. رابین در مصاحبه ای در مورد رابطه خود و خواهرش اینجور گفته:” اون مادر بچهام و من مادر بچهش هستم و ما مثل هم هستیم، اون بعضی وقتا میگه نه اونا بچهام هستن، نه بچهات مال من هستن. ما همیشه به خاطر این موضوع با هم درگیری داریم. اون فوق العاده س”.

کاترین واترسون دختر سم واترسونه

شاید سم واترسون رو به خاطر بازی در سریالای «نظم و قانون» (Law & Order) و «اتاق خبر» (The Newsroom) بشناسین. دختر اونم بازیگر بوده و تازگیاً در اسپین آف فیلم «هری پاتر» با عنوان «جانوران عجیب و محل زندگی اونا» (Fantastic Beasts and Where To Find Them) نقش تینا گلدشتاین رو بازی کرده.

بر خلاف بازی در این فیلم معروف، راه بازیگری اون حتی با داشتن اینجور پدر معروفی هم صاف نبوده. کاترین در یکی از مصاحبه های خود در این مورد اینجور گفته: “وقتی شما بچه یه بازیگر هستین همه دنیا  پذیرای شمان. همه با تو مهربون هستن. همه موهای تورو نوازش کرده و با تو بازی می کنن و حتی بعضی واسه عروسک ات لباس می دوزند. واقعا گول زننده س چون وقتی به سمت کار بازیگری می ری می فهمی که اونا اون طور که فکر می کردی دوستانه رفتار نمی کنن”.

حتی ایشون نتونست در سریال «نظم و قانون» که پدرش یکی از بازیگران اصلی اون بود و هر بازیگری در نیویورک می تونست واسه بازی در اون تست بده هم حضور داشته باشه.

کامل کروز و ویلیام ماپوتر پسر عموی همدیگه هستن

کامل کروز یکی از بزرگ ترین بازیگران بین المللی هستش اما اون تنها بازیگر خونواده نیس.
پسر عموی اون ویلیام ماپوتر هم در سریالای «روانکاو» (The Mentalist) و «گمشده » (Lost) بازی کرده. هم اینکه ماپوتر نقشای کوتاهی رو در ۵ فیلم کامل کروز رو دوش داشت. بدیش اینه ماپوتر معمولا در مورد پسرعموی مشهور خود صحبت نمی کنه.

اون دو سال پیش اینجور گفته بود: “من به هیچ سوالی در مورد اون جواب نمی دم چون به این نتیجه رسیدم که هر چی درباره اون بگم یا بنویسم سوء تعبیر می شه.

پس بهتره در مورد اون چیزی نگویم”.

آنتونیو باندراس قبلا پدرخوانده داکوتا جانسون بوده

داکوتا جانسون بازیگر فیلم «پنجاه طیف خاکستری» (Fifty Shades of Grey) تازه وارد دنیای هالیوود شده.
ایشون سالای زیادی رو با آنتونیو باندراس پذرانده چون در زمان کودکی داکوتا، باندراس با مادر اون (ملانی گریفیث) ازدواج کرده بود. پدر اصلی اون دان جانسونه. با اینجور خونواده ای سخت میشه که وارد دنیای هالیوود نشید.

باندراس و گریفیث تا سال ۲۰۱۵ با هم بودن اما از هم جدا شدن و از اون زمان تا حالا همیشه دختر خونده قبلی خود رو مورد ستایش قرار داده. ایشون تو یه برنامه زنده تلویزیونی در مورد داکوتا اینجور گفت: “داکوتا به کمک ما احتیاجی نداشت. هر بار که واسه بازی تو یه فیلم از ایشون دعوت می شد اون می گفت که نمی خواد ما اون جا باشیم و نمی خواست که کسی بدونه ما پدر و مادرش هستیم ، یا حتی پدر واقعی اون کیست، پدر بیولوژیکی اش رو می گم، دان. اون کمک  ما رو نمی خواست. اون از این واسه بسیار رو راست رفتار می کرد”.

 کریستین بَیل بچه خونده یه فمینیست مشهور به نام گلوریا استانیمه

بَیل یه بازیگر معروفه که شایعه شده نمی تونه خشم خود رو کنترل کنه و گلوریا هم یه فعال حقوق زنان و یه اسطوره در این بخش هستش.
شاید شما حدس نزده باشین که این دو با هم ارتباطی داشتن اما در واقع گلوریا مادر خونده کریستین بَیله.

وقتی که بَیل ۲۰ ساله بود گلوریا استاینم با پدر ایشون (دیوید بَیل) ازدواج کرد.
در زمان مرگ دیوید در سال ۲۰۰۳ در واقع ۳ سال از ازدواج اون دو گذشته بود. با این وجود گلوریا هنوزم با عشق در مورد کریستین صحبت می کنه.
ایشون تو یه مصاحبه در مورد کریستین اینجور گفته: “اون پسر بسیار خوبیه، عاشق حیواناته و البته یه بازیگر با استعداد. اون ازدواج کرده و دو بچه داره و در کالیفرنیا زندگی می کنه.
زیاد اونو نمی بینم اما هر چند وقت یه بار سراغی از همدیگه می گیریم”.

جولیا رابرتز در واقع عمه اِما رابرتزه

این دو بازیگر سرشناس در مورد نسبت خانوادگی خود حساس نبوده ان. اونا در مصاحبه هاشون در مورد همدیگه صحبت کرده، عکسای همدیگه رو در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و به گفته جولیا مقدار خیلی از وقت خود رو با هم می گذرونن.

ایشون درزمان یه مصاحبه در مورد برادرزاده اش اینجور گفت: ” اون واقعا دوست داشتنیه. ما اوقات زیادی رو با هم می گذرونیم. اون یه دختر فوق العاده س”.

هر چند اونا وقت زیادی رو با هم می گذرونن اما جولیا یه کار رو هیچ وقت نمیکنه:  بازی کردن در سریال «داستان ترسناک آمریکایی» (American Horror Story) یا تماشای بازی اِما در این فیلم.

ایشون در این باره هم گفته: ” من حتی نمی تونم تیزرهای تبلیغاتی این فیلم رو نگاه کنم. من خیلی ترسو هستم. وقتی که اولین قسمت از این سریال پخش شد، اولین پوستر سریال یادتون هست؟ من به رایان مورفی [سازنده سریال] گفتم لعنت بر تو. من پشت چراغ قرمز ایستادم و به اون بیلبورد نگاه کردم. با خود گفتم این دیگه چیه؟ چه شده؟ تو چیکار کردی؟”.

برایس دالاس هاوارد دختر ران هاوارد معروفه

شاید چهره ران هاوارد این روزا به اندازه چهره دخترش شناخته شده نباشه و اونم فقط به خاطر این که اون بر خلاف دخترش بیشتر وقت خود رو پشت دوریبن می گذرونه نه جلوی اون. ران بعد از بازی در سریالای «برنامه تلویزیونی اندی گریفیث» (The Andy Griffith Show) و «روزای خوش» (Happy Days) وارد دنیای کارگردانی شد.
بعضی از آثار قابل توجه اون عبارتند از : «آپولو ۱۳» (Apollo 13)، «یه ذهن قشنگتر» (A Beautiful Mind)  و «رمز داوینچی» (The Da Vinci Code).

دختر اونم وارد حرفه خانوادگی اش شده اما در راهی متفاوت. ایشون در فیلمای «دهکده» (The Village) و  «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) بازی کرده و  با وجود تفاوتای کاری، تشویق پدرش رو برانگیخته س. برایس تو یه مصاحبه در مورد پدرش اینجور گفته: “اون واسه من یه پدره و هم اینکه یه شخصیت بسیار موثر. من واسه اون احترام زیادی قائلم. این یه هدیه فوق العاده س که اینجور رابطه زیبایی رو با بابام دارم”.

لیو و پابلو شرایبر برادرهای ناتنی هستن

پابلو نقش مندز رو در سریال «پرتقالی یه مشکی تازه س» (Orange is the New Black) بازی کرده و در واقع داداش ناتنی لیو شرایبره. از فیلمای معروف لیو شرایبر میشه به «مقاومت» (Defiance) و «خاستگاه مردان ایکس: وولورین» (X-Men Origins: Wolverine) نام برد.

اونا تنها تو یه فیلم با هم بازی کردن اما در خارج از دنیای هالیوود وقت بیشتری رو با هم می گذرونن.

کاپولاها و شوارتزمنا همه با نیکلاس کیج نسبت خانوادگی دارن

یه خونواده بسیار معروف دیگه در دنیای هالیوود هست.

فرانسیس فورد کاپولا کارگردان مشهور سری فیلمای «پدر خونده» (The Godfather) و بسیاری فیلمای دیگه دایی جیسون شواتزمنه. جیسون معروفیت خود رو بازی در فیلمای «راشمور» (Rushmore) و «قلمرو طلوع ماه» (Moonrise Kingdom) به دست آورد. داداش کوچکتر اون، رابرت شواتزمن، هم در فیلم «خاطرات شاهزاده» (The Princess Diaries) بازی کرده ولی از اون زمان تا حالا از دنیای بازیگری فاصله گرفته.

فرانسیس پدر سوفیا کاپولا هم هست که فیلمای «گمشده در ترجمه» (Lost in Translation) و «حلقه بلینگ» (The Bling Ring) رو در کارنامه کارگردانی خود داره.

همه این افراد با نیکلاس کیج، بازیگر معروف هالیوودی، هم نسبت خانوادگی دارن که اسم خانوادگی خود رو تغییر داده تا باعث سو استفاده در دنیای هالیوود نشه. فرانسیس در واقع عموی نیکلاسه و اینجوری شوارتزمنا هم پسرعمهای نیکلاس کیج حساب می شن.

نیکلاس کیج در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت در این باره گفته: “من خونواده ام رو دوست دارم و به افتخاراتشان هم افتخار می کنم. من واسه هر کدوم از اونا احترام خاصی قائلم. موضوع اینه که واسه من به عنوان یه بازیگر جوون، رسیدن به ان چه که استحقاقش رو داشتم برام مهم بود. وقتی که واسه تست بازیگری می رفتم رو من فشار زیادی بود. به محض این که با اسم خانوادگی جدیدم به بازی پرداختم و اونا نمی دونستن که من با این خونواده رابطه دارم من به اون چه که استحقاقش رو داشتم رسیدم و احساس آزاد بودن کردم”.