سوفیا ورگارا رو بیشتر به خاطر نقشش در سریال تلویزیونی «خونواده امروزی» (Modern Family) می شناسن اما ایشون در کنار بازیگر یه شغل دیگه هم داره: تجارت. این بازیگر کلمبیایی در سالای گذشته در بخش تجارت هم حضوری فعال داشته و تازگیاً یه سرویس اشتراک لباس زیر رو راه اندازی کرده که «EBY» اسمشه. این شرکت لباسای زیر درخواستی رو بدست مشتریان رسونده و در مقابل ۱۰ درصد از فروش کل به زنائی که در شرکت ورگارا فعالیت دارن تعلق می گیره. ورگارا در این مورد میگه:” تاثیر گذاری و سودآوری یه کار و کاسبی به یه اندازه واسه من مهمه، از این رو ترجیح داده ام که در بخش اجتماعی سرمایه گذاری کنم”.

با این وجود ورگار واسه گرفتن پول بیشتر خود رو به آب و آتیش نمی زنه. به گزارش مجله فوربس، ایشون در ۶ سال گذشته بیشتر از هر زن دیگری در دنیای تلویزیون دستمزد دریافت کرده. براساس گزارش این مجله ایشون در طول سال الان و تا ماه ژوئن بیشتر از ۴۱٫۵ میلیون دلار دریافتی داشته که رقم زیادی به نظر می رسه. البته براساس گزارش این مجله دستمزد ورگارا واسه بازی در سریال «خونواده امروزی» یه چهارم این مبلغه و بقیه اون از محل بازی در فیلمای سینمایی، سخنرانیا، قرارداده های تجاری و کار و کاسبی شخصی اش بدست اومده.

ایشون گفته که فعالیتای تجاری اش همیشه واسه قدرت بخشیدن به زنان بوده و در این باره اینجور میگه:” به عنوان زنی که تونستم شغل خود رو از راه کار و کاسبی بسازم، بر این باورم که کار و کاسبی منطقی ترین راه واسه توانمندسازی دیگه زنونه”. این بازیگر سرشناس اولین فعالیتای خود در کار و کاسبی رو در سال ۱۹۹۴ و وقتی که دریافت در هالیوود خدمات مناسبی به اسپانیولی زبانان ارائه نمی شه شروع کرد.
عکس العمل اون به این موضوع پیدا کردن راه حلی واسه مشکل الان بود. نتیجه تلاشای ایشون تاسیس یه شرکت استعدادیابی و مدیریت اون به نام «Latin World Entertainment» با مشارکت لوییس بالاگور بود که در شهر لس آنجلس قرار داشته و الان وکالت بعضی از اسمای بزرگ فعال در سریالای اسپانیولی زبون رو در اختیار داشته و از اون زمان تا حالا فعالیتای خود رو به بخش ارسال مجوز و بازاریابی هم پیشرفت داده.

این مطلب را هم بخوانید :   جزییات جدیدی از فیلم «جان ویک: بخش ۳» و انتخاب بازیگران آن منتشر شد

ورگارا میگه که از نظر اون موثرترین راه واسه تاثیر گذاشتن از راه راه اندازی کار و کاسبی ممکن میشه. سرمایه گذاری جدید اون یه شرکت رسانه ای دیجیتال با محوریت زبون و فرهنگ لاتین به نام «Raze» که ورگارا و بالاگور همراه با امیلیانو کالمزوک، مدیر قبلی استودیوهای تلویزیونی فاکس اونو راه اندازی کردن. ورگارا ماه ها قبل از راه اندازی شرکت «EBY» تحقیق داشته و تلاش کرده که در بخشای مختلفی فعالیت داشته باشه.

رناتا بلک که در تاسیس شرکت «EBY» با ورگارا همکاری داشته میگه که این بازیگر سریالای تلویزیونی قبل از هر کار و کاسبی و سرمایه گذاری به سختی تلاش کرده و در مورد اون تحقیقات زیادی انجام میده. ایشون در این باره اینجور میگه:” اون بینش تجاری فوق العاده ای داشته و به طور عملی بخشی از روند طراحی رو رو دوش داره.
اون بخشی از دیدگاه برندی  و بخشی اجرایی از چگونگی به وجود اومدن اون برنده… از این رو اون در همه چیز دخالت داره.
این اولویت اول اونه که در مورد اون بسیار با شور و شوق خیلی زیاد عمل می کنه”.