به همین زودیا باید منتظر بود تا خطوط هوایی سنگاپور ایرلاینز، طولانی ترین پرواز تجاری جهان رو که حدود ۱۹ ساعت به طول می رسه و از ۱۱ اکتبر مسافران رو بین سنگاپور و نیویورک جابجا می کنه شروع کنه.
این پروازها اولین راه پروازی ایرباسای A350-900ULR میشه که واسه پرواز در مسافتای طولانی طراحی شدن، با بالا و بدنه ای ساخته شده از پلیمرهای بسیار نازک و سفت تقویت شده با فیبر کربن تا وزن کلی اون کم بشه.

هواپیمای A350 بسیار بزرگ بوده و طول اون به حدود ۶۷ متر و طول بالای اون به حدود ۶۵ متر می رسه که تقریباً ۶ متر کوتاه تر از بوئینگ ۷۷۷ اما طول بالای اون حدود ۳٫۶ متر بیشتره. هواپیمایی که قراره پرواز مستقیم و بدون توقف بین سنگاپور و نیویورک رو ممکن سازه دارای یه سیستم سوختی کامل و پیشرفته س که ظرفیت حمل سوخت رو به اندازه ۲۴٫۰۰۰ لیتر زیاد می کنه بدون این که احتیاجی به باک اضافی وجود داشته باشه.

این هواپیما می تونه راهی به طول ۹٫۷۰۰ مایل دریایی (۱۷٫۹۶۴ کیلومتر) رو بدون توقف طی کرده و به گفته مقامات سنگاپور ایرلاینز درزمان زمان دقیق ۱۸ ساعت و ۴۵ دقیقه فاصله بین نیویورک و سنگاپور رو طی می کنه.
کامل اندرز، مدیرعامل ایرباس در نشستی خبری در این باب اینجور گفته: «تحویل امروز روز بزرگی واسه ایرباس و سنگاپور ایرلاینزه چون با مشارکت همدیگه فصل جدیدی رو در سفر هوایی بدون توقف ورق میزنیم». سنگاپور ایرلاینز با سفارش ۶ فروند هواپیمای بزرگ ایرباس A350 می خواد از این هواپیماها در راه سنگاپور- لس آنجلس هم استفاده کنه.

در آخر سال ۲۰۱۸، خطوط هوایی سنگاپور ایرلاینز می خواد ۲۷ پرواز هفتگی بدون توفق بین جزیره سنگاپور و آمریکا داشته باشه. سنگاپور ایرلاینز در سالای گذشته همیشه به خرید بزرگ ترین هواپیماهای ساخته شده و وارد کردن اونا در سرویس علاقه نشون داده. اوایل سال الان بود که این خط هوایی اولین هواپیمای بوئینگ ۷۸۷-۱۰ رو به خدمت گرفت، هواپیمایی که مدرن ترین و بزرگ ترین هواپیمای شرکت بوئینگ در میان دریم لاینرهای ساخت این شرکت قرار داره.

این مطلب را هم بخوانید :   ۹ ترفند هوشمندانه و ساده ای که در شرایط بحرانی جان شما را نجات خواهند داد

قبل از این پرواز، خطوط هوایی سنگاپور ایرلاینز از هواپیمای چهار موتوره و گازسوز A340-500 واسه گذروندن فاصله ۱۵٫۲۸۹ کیلومتری استفاده کرده بود. این پرواز تنها دارای ۱۰۰ صندلی کلاس تجاری بوده و از اونجایی که مشتری چندانی نداشت، در سال ۲۰۱۳ لغو گردید. هواپیمای A350 به مدت ۵ ساعت به صورت آزمایشی در آسمون بوده و اولین بار تو یه مجتمع پروازی در تولوز، فرانسه به پرواز درآمد.

پرواز جدید می تونه رکورد بوئینگ ۷۸۷ خطوط هوایی کانتاس از بندر پرث استرالیا به لندن رو که به مدت ۱۷ ساعت در آسمون بود بشکنه. هواپیماهای ایرباس A350 دارای کابینایی به شکل اتاقه که اونو از کابینای دراز لوله ای شکل پروازهای عادی جدا می سازه. از دیگر ویژگیای این هواپیماها میشه به سیستم نورپردازی LED، سقفای بلند، اندازه نویز خیلی کم و دیواره های عمودی اشاره کرد.
به دلیل به کار گیری فیبر کربن به جای آلومینیوم در ساخت بدنه مرکزی هواپیما، این هواپیما از پنجره های پهن بسیاری سود می بره که نمایی پانورامیک رو در اختیار مسافران قرار میده.

هواپیمای آزمایشی Perlan 2 با رسیدن به ارتفاع ۷۶٫۰۰۰ پایی رکورد پرواز آدم رو شکست

پرنده بزرگ جدید روسیه به نام «هیولای اورلان» با توانایی پرواز از روی دریا

آتیش گرفتن موتور هواپیما در بین پرواز چقدر خطرناکه؟

غولای ماشینی پرنده: با بزرگ ترین لوازم پروازی ساخت بشر آشنا شید